Många organisationer vill använda data bättre – men stöter på motstånd, kompetensbrist eller bristande struktur. Att bygga en verkligt datadriven kultur handlar inte bara om att välja rätt verktyg, utan om att forma ett gemensamt mindset och arbetssätt där insikter leder till handling.
Under denna session pratar vi om hur marknadschefer och digitala ledare kan skapa förutsättningar för ett mer datadrivet arbetssätt. Vi diskuterar hur man får hela teamet att tänka i termer av insikter och resultat, hur man följer upp på ett sätt som engagerar och hur man balanserar analys med intuition.
Vad vi kommer prata om:
- Hur får man hela teamet (och organisationen) att tänka datadrivet?
- Vilka verktyg eller ramverk använder ni för att spåra KPI:er och insikter?
- Hur balanserar ni beslutsfattande ”på känsla” med analyser?
För vem?
Denna session är för marknadschefer och digitala ledare som vill förstå hur AI förändrar yrkesrollen och hur man bygger team som kombinerar teknikens kraft med mänsklig kreativitet och omdöme.
Format:
Digitalt rundabordssamtal med 8–10 deltagare, där fokus ligger på erfarenhetsutbyte och gemensamt lärande.
Observera att antalet platser är begränsade.
Tack för din anmälan till vår session "Att bygga och vårda en datadriven kultur".
Vi kommer snart återkomma!
Tack så mycket
Vi kontaktar er så snart vi kan.
Sorry, this event is full
Sorry, this event is canceled
Sorry, this event is no longer available
Dagar
65
Timmar
12
Minuter
25
Digitalenta Peer Learning Network är en plattform där marknadsansvariga och digitala ledare kan träffa sina “peers” för att dela erfarenheter och lärdomar, ta del av den senaste utvecklingen inom sitt område och knyta värdefulla kontakter – helt kostnadsfritt.